Vrijdag en zaterdag, 14 en 15 november, dag 3 en 4 van de projectweken.

Ik heb me vrijdag vooral beziggehouden met de ‘Gazet van Antwerpen’, dat was wel wat aangenamer dan de zware lectuur van ‘De Standaard’. Buiten de beschuldiging van De Gucht was er maar weinig politiek of wetenschappelijk nieuws, je ziet trouwens duidelijk in het artikel dat de actualiteit rond De Gucht op z’n laatste loodjes zit, ik geloof niet dat er na vrijdag nog veel artikels over de zaak zullen verschijnen tot de uitspraak (tenzij er tijdens het proces iets spectaculairs komt). Ik vindt het vreemd dat zulk feit zolang kan meeslepen, het nieuws kwam uit dinsdag 4 november in de ‘verboden’ Humo. Uiteraard ging de meeste media-aandacht naar de overwinning van Obama diezelfde dag en uiteraard is de zaak ook beginnen naslepen door de ingediende klacht van Bruno Valkeniers, maar toch vind ik het overdreven dat je er 8 kranten mee vult.

Mijn hotnieuws van de dag waren de 28 beroofde Belgen in Mexico, enerzijds omdat ik dit gewoon interessant nieuws vond, maar anderzijds heeft het ook een persoonlijke noot. Ik ken namelijk zelf goede mensen die vorig jaar naar dezelfde streek hebben gereisd, en wisten zelfs veel te vertellen over de desbetreffende rebellenbeweging. Helaas voor mij ging de voorkeur van mijn collega’s naar het nieuws over Belliraj, daar moet ik me dan bij neerleggen.

Zaterdagmorgen heb ik wat welverdiende slaap ingehaald. Ik was ook blij dat ik eindelijk De Gucht zijn gezicht niet meer hoefde aanzien (Ik heb niets persoonlijks tegen de man, maar ik geloof dat ik dit al genoeg heb uitgelegd in de vorige alinea). De koningsdag krijgt vandaag uiteraard zijn portie in het nieuws, maar de loonsverhoging van het koningshuis leek me veel interessanter, zeker in deze tijden van moeilijke koopkracht ken ik enkele politieke partijen die hierover een zwaar beklag gaan doen. Ik voorspel dat dit nog een staartje krijgt.

Ik kijk wel uit naar maandag, dan kunnen we onze voxpop opnemen en monteren, werken met film en televisie doe ik wel graag.

~ door rubenvdh op november 15, 2008.

Geef een reactie

 
