Dinsdag, woensdag en donderdag 18, 19 & 20 november, dag 7, 8 & 9 van de projectweken.

Ja het is wat druk geweest , zo druk dat ik enkele dagen m’n blog niet heb kunnen updaten. Gelukkig is hier een snelle inhaalmanouvre.

Dinsdag:
Vandaag hebben we weer enkele krantenartikels samengevat, god mocht dan wel rusten op de 7de dag, maar wij zeker niet! Gelukkig hebben we nu wel wat advies van enkele experts, eerlijk gezegd betwijfelde ik eerst het nut van deze gesprekken, maar achteraf merk ik toch dat de raad ons heel veel zal helpen. Als hotnews heb ik gekozen voor de aanhouding van de ETA-leider. Terrorisme en de psychologie van de terrorist en de beweging zijn ook weer een onderwerpen die me interesseren. Ik ben benieuwd hoe de ETA hier nu op zal reageren, oftewel gaan ze uit wraak meer aanslagen plegen, oftewel zal ze zonder hun leider de aanslagen stoppen. In het begin van de projectweken waren de hotnewsitems heel verschillend, terwijl nu bijna iedereen een ander artikel heeft, dat was ook vandaag wat het geval. Dit is ingewikkelder dan verwacht, iedereen denkt wel ‘mijn nieuws is het belangrijkste’, dus moet je tot een consensus komen. Gelukkig kunnen we in onze groep wel goed onderhandelen.

Woensdag:
De stress begint nu wel serieus op te komen, morgen hebben we onze Engelse en Franse presentaties. Vandaag zijn we dus vooral bezig geweest met de voorbereiding voor morgen, zelf wou ik de presentatie op een meer ludieke wijze doen, maar daar was de rest van m’n groep het niet mee eens, dan maar serieuzer… Mijn hotnews is vandaag de 42.000 geflitsite automobilisten. Ik was vooral geschokt van de cijfers, de Belgische automobilisten zouden zich moeten schamen! Ook is het een duidelijk teken dat de politiehervorming misschien wel gelukt is, maar aan de justitie nog zeker en vast wat schort.

Donderdag: Met een slechte combinatie van vermoeidheid en stress start deze donderdag, nog even tijd voor een snelle repetitie en dan naar de klas voor onze Engelse presentatie. Met een hartslag van duizend kloppen per seconde staan we in de gang te wachten tot de groep voor ons gedaan is. Eindelijk binnen doe ik m’n presestatie als ‘journalist Vanderhill’, hoewel ik het gevoel had dat ik soms wat over m’n woorden viel, was de leraar Engels toch heel tevreden met onze presentatie, oef! Met dat achter de rug kon de hartslag stijgen naar tienduizend per seconde, want binnen een anderhalf uurtje begon onze presentatie Frans en jawel ook hier werden we bekogeld met goede complimentjes, eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijkste van de projectweken nu achter de rug is, nu ja we zullen morgen zien. Nu rest er ons enkel nog voor te bereiden voor de presentatie morgen, we waren goed op dreef met de vergadering waardoor ze ook iets te lang uitliep.

~ door rubenvdh op november 21, 2008.

Geef een reactie

 
