Werkelijk gedegouteerd!

Meestal ben ik wel te vinden voor een goede mop, maar dit was wel een brug te ver!
Zoals meeste jongeren ben ook ik vrij actief op het internet en op sociale netwerksites zoals facebook. Dit is leuk, plezant en het neemt meestal meer tijd in beslag dan het zou mogen. Het wordt wel minder plezant wanneer iemand op de één of andere manier je paswoord bemachtigd, en dan het paswoord van je facebook-pagina én het paswoord van je e-mailservice verandert!

Ik had het eigenlijk wel moeten zien aankomen, ik had namelijk gisterenavond al enkele berichten gekregen over dat ik mijn paswoord wou aanpassen, maar ik negeerde ze, ik dacht dat iemand probeerde mijn paswoord te bemachtigen maar daar niet in slaagde. Paniek sloeg toe wanneer ik vanmorgen mijn e-mail en m’n facebook niet kon openen vanwege een ‘incorrect paswoord’. Gelukkig ken ik ook wat af van paswoord-security dus wist ik het te omzeilen en ben ik gelukkig toch binnengeraakt in m’n e-mail. Dan heb ik snel m’n paswoord weer verandert. Ook m’n facebook-paswoord heb ik dan meteen verandert maar de schade was helaas al zichtbaar: plots was ik lid en fan van 50 groepen meer. Tot daar aan toe, maar de ongelooflijk grappige hacker poste bovendien een bijzonder vuile foto op mijn naam. Ik kan ze u niet tonen want ik was zo gedegouteerd dat ik ze meteen verwijderde (misschien niet zo slim want op deze manier, IP-adres ofzo, kon ik eventueel achter de dader komen).

Hoe is dit kunnen komen? Geen idee, misschien heb ik per ongeluk iets opengelaten op een openbare computer op school ofzo. Hopelijk zal dit dankzij mijn maatregelen niet meer gebeuren. Mensen, wees dus gewaarschuwd, let op wat je met je informatie doet! (Voor meer informatie over computercriminaliteit: ICT crime.)

Ik geef toe, er zouden ergere zaken kunnen gebeurd zijn, maar toch voel ik het vuil hoe m’n privacy geschonden is. Ik weet niet of de dader dit leest, maar laat me u vertellen dat dit laag bij de gronds, kinderachtig gedrag is. Als je werkelijk niets beters te doen hebt dan studenten te kloten (tijdens de blokperiode!), ben je maar een zielig persoon!

~ door rubenvdh op januari 19, 2010.

Geef een reactie

 
