Update: Top 13 schurken

Eerst en vooral mijn excuses dat ik geen bericht geplaatst heb de voorbije twee weken. Sinds kort ben ik een werkende mens geworden en heb ik dus veel minder tijd om te bloggen. Nu dus een klein berichtje maar later hopelijk meer en grotere berichten.

In mijn top 13 stripschurken heb ik het over Timotheo Triangel, de aartsvijand(in) van het gezin Kiekeboe. Ik maakte al gauw de vergelijking met ‘Hugo Drax’, de antagonist uit de Bond-film ‘Moonraker’.

Vandaag heb ik kunnen spreken met Mehro, de geestelijke vader van Kiekeboe en hij wist me te vertellen dat de vijanden in zijn verhalen inderdaad vaak gebaseerd zijn op de typische rivalen in de oude Bondfilms. Indrukwekkende schurken die op de één op andere manier een leger van handlangers op hun loonlijst hebben. Voor Timotheo Traingel richtte hij echter meer naar ‘Ernst Stavro Blofeld’, de Bondrivaal gespeeld door verschillende acteurs in de films ‘You Only Live Twice’, ‘On Her Majesty’s Secret Service’, ‘Diamonds are Forever’ en ‘Never Say Never Again’.

Mehro vond het spijtig dat de nieuwe bondfilms streven naar een realisme en de vijanden dus niet meer een typisch uiterlijk en een leger van handlangers. Iets dat ik ook een spijtige evolutie vindt.

Eigenlijk is dat wel grappig aangezien Mehro zelf net zijn Kiekeboe-reeks vernieuwd heeft,daar kijk ik dan weer wel naar uit!

~ door rubenvdh op juni 30, 2010.

Geef een reactie

 
