Het einde van de oorlog in Irak!

Eindelijk mag ik eens als eerste uitpakken met groot nieuws. De Amerikanen zijn gisterenavond begonnen met hun uittocht uit Irak, ondertussen zou de laatste militaire vrachtwagen de grens naar Koeweit zijn overgestoken. Zo’n 50.000 militairen blijven achter voor opleiding en training maar ze zullen geen militaire opdrachten meer doen. ‘Operation Iraqi Freedom’ is nu officieel over.

Een waarlijk historische dag (of misschien eerder ‘nacht’), zelf vraag ik me af hoe ik me hierbij moet voelen. Langs de ene kant ben ik blij dat er een einde komt aan deze oorlog die begon onder de leugen ‘weapons of mass destruction’. Het dictatuur van Saddam Hoessein is nu wel stopgezet, maar het land blijft nog steeds doelwit van zwaar terroristisme, zo was er eergisteren nog een aanslag op een Irakees rekruteringskantoor met meer dan 50 slachtoffers als gevolg. Het land heeft nog steeds vele problemen en beschikt op dit moment over geen regering. Hopelijk kunnen die 50.000 achterblijvers toch nog het land verbeteren.

Heeft Obama de troepen te vroeg teruggestuurd? Geef je mening maar!

Tenslotte vind ik het grappig dat dit nieuws eerst op mijn blog verschijnt in plaats van een actualiteitssite. Om 3 uur ’s nachts heb ik op de belangrijkste Vlaamse nieuwswebsites er in ieder geval nog niets over gevonden. Een prettig gevoel wel.

~ door rubenvdh op augustus 19, 2010.

Plaats een reactie