De Kortste Maand: Eternal Woman

Speciaal voor valentijn heb ik een speciaaltje uitgekozen. Een eerste criteria die ik wilde maken bij het opstellen van deze lijst van kortfilms was om videoclips van liedjes niet te betrekken. Er bestaan enkele heel mooie videoclips maar dat is nog een andere kunst. Maar omdat het valentijn is wilde ik vanwege de inhoud voor deze videoclip wel een uitzondering maken. Tom Barman, frontman van dEUS, kreeg een prijs op het Leuvens Kortfilmfestival voor de videoclip ‘Eternal Woman’. Helaas won zijn videoclip niet tijdens de Music Industry Awards (de MIA’s), die prijs ging volledig onterecht (vind ik) naar ‘Ayo Technology’ van Milow. Heel de clip zit perfect in elkaar op één ding na dat me stoort iedere keer ik de video bekijk. Op 3:50 wordt op een gigantisch kitscherige en clichématige wijze de letters van eternal woman door de antennes ‘uitgezonden’. Maar liefde betekent dat we ook naar de lelijke kantjes moeten kunnen kijken.

Kortom, geniet ervan!

~ door rubenvdh op februari 14, 2011.

Geef een reactie

 
