Hoe ik slaagde te slagen voor mijn ingangsproef

Vorige week slaagde ik mijn ingangsproef voor Audiovisuele Kunsten aan het Rits in Brussel (departement van de Erasmushogeschool). Veel mensen vroegen me wat ik tijdens de 2 testdagen moest doen, dus besloot ik het hier even voor te leggen. Eerst heb je enkele schriftelijke tests, een paar begrippen uitleggen en kort uitleggen waarom je die richting kiest. In de namiddag moet je foto’s trekken in Brussel waaruit je er 10 mag selecteren om dan voor te leggen aan de jury de volgende dag.

De tweede dag is de belangrijkste, je zit voor een jury en legt je foto’s voor en een voorbereide kortfilm van 3 minuten. Met je 10 foto’s moet je een verhaal schetsen dat je zou kunnen omvormen tot een film, ik besloot verschillende groepen in Brussel op te zoeken.

De drie minuten lange film die ik maakte was een ingekorte versie van het portret dat ik maakte over de Antwerpse schilderkunstenaar Jacques Vermeersch. (Er staat wel met medewerking van Charis Poppe en Ellen De Bièvre, maar ze hebben evenzeer aan het portret gewerkt als ik.)

(Let wel: deze kortfilm is gemaakt met professioneel materiaal tijdens m’n journalistieke opleiding, als je zelf geïnteresseerd bent om deel te nemen hoef je niet bang te zijn een kortfilm te maken met consumentenmateriaal, handycams etc.)

~ door rubenvdh op juli 5, 2011.

Eén reactie to “Hoe ik slaagde te slagen voor mijn ingangsproef”

  1. Uw kortfilm werkt niet vanwege auteursrechtenschending…

Geef een reactie

 
