Mid-summer round up: Hans Otten, Hanne Troonbeckx Amy Winehouse, dolfijnen en de allerbeste videoclip ooit!

Ziezo, na een korte stilte heb ik weer een blogpost voor jullie. Eerst en vooral enkel foto’s die ik heb genomen in m’n voorbije maand reizen.

Eerst ben ik als leider met de scouts naar Tsjechië getrokken met vier jonge gasten, doorheen onze trektocht naar en in Praag kwamen we wel wat bijzonders tegen:

Overladen auto’s:

Hans Otten en Hanne Troonbeckx in een reclame-affiche voor boren:

De nieuwe job van Epic Beard Man, badmeester (voor wie EBM niet kent: know your meme):

De bus naar ‘Trutnov’:

Na het Tsjechische kamp ben ik op zeiltocht vertrokken vanuit Goes (Nederland) naar Brest in Bretagne (Frankrijk) tot uiteindelijk Bilbao (Noord-Spanje). De reis onderweg is niet zo spectaculair, buiten dan het uur waarin we vergezeld werden door zo’n 20 dolfijnen.

Bilbao is best een interessante stad, het Guggenheim Museum en het Museum van Schone Kunsten zijn zeker aan te raden, maar het interessantste vond ik de metro, daar hebben ze blijkbaar last van siamese drielingen.

Toen ik thuiskwam stuitte ik op een fijne verrassing, wie lid is bij Scouts & Gidsen Vlaanderen krijgt geregeld het parochiebladje ‘Over & Weer’ in de bus (hoewel ik het sinds de stopzetting van VVKSM het eigenlijk geen parochieblad meer mag noemen). In deze zomeruitgave staat niemand anders dan ikzelf op de cover! Samen met een hoop anderen uiteraard.

Deze foto is genomen op de Herfstontmoeting 2 jaar geleden, dit jaar ga ik er weer heer, hopelijk zie ik enkele van jullie daar. (Ik lach wat met O&W wanneer ik het een parochieblad noem, het blad zit goed in elkaar en de redactie heeft een mooie coverfoto gekozen, puik werk!)

Ten slotte nog enkele filmpjes:

Amy Winehouse is enige tijd geleden overleden, een spijtig verlies voor de muziekwereld en een mooie winst voor de 27-club. Op haar album Back To Black coverde ze enkele klassieke ska-nummers, onder andere dit geweldige ‘Monkey Man’, oorspronkelijk van Toots & The Maytails.

Afsluiten doen we op een positievere noot, in een obscure bar in downtown-Praag vond ik redelijk toevallig dit: de allerbeste videoclip … ever! Dames & Heren! Hier zijn The Fat Boys en Chubby Checker met ‘The Twist’.

~ door rubenvdh op augustus 13, 2011.

Geef een reactie

 
